Sunday 2 March 2014

Kukuruzne pletenice / Corn Braids

Pošto bojkotujemo pekare, morala sam da nam spremim naše omiljeno pecivo iz istih. I to bolje od originala (skromno, nema šta)...:)

Kukuruzne pletenice
Please scroll down for English

Potrebno:

  • oko 20gr kvasca
  • 250ml toplog mleka
  • 1 kašičica šećera
  • 300gr brašna
  • 200gr kukuruznog griza (palente) + za posipanje
  • 1,5 kašičica soli
  • 2 jaja
  • oko 80gr maslaca
  • jaje za premazivanje
Priprema:
U malo toplog mleka sa šećerom rastvoriti kvasac i ostaviti da zapeni.
U vangli pomešati ostatak mleka, so, jaja, palentu, narasli kvasac i dodavati brašno po potrebi da se zamesi mekano testo. Nauljiti vanglu, staviti testo, pokriti ga i ostaviti na toplom da naraste.
Radnu površinu posuti palentom i razvući testo. Polovinu premazati omekšalim maslacem i preklopiti drugom polovinom. Pritisnuti ivice da se spoje. Seći testo na trake širine 5,6cm i po sredini napraviti rez (ne do ivica). Okrenuti testo unutra par puta da dobijete pletenicu. Poređati ih na pleh obložen papirom za pečenje i ostaviti da rastu još oko 15-tak minuta. Premazati jajetom i peći u zagrejanoj rerni na 200C da lepo porumene.

Corn Braids

Ingredients:
  • about 20gr fresh yeast
  • 250ml warm milk
  • 1 tsp sugar
  • 300gr flour
  • 200gr corn grits (polenta) + for rolling
  • 1,5 tsp salt
  • 2 eggs
  • about 80gr butter
  • an egg for glaze
Directions:
In some milk add the sugar and dissolve the yeast. Let stand until foamy.
In a kneading bowl, mix the rest of the milk, salt, eggs, corn grits, yeast mixture and add enough flour to knead a soft dough. Put the dough in a oiled bowl, cover and let stand until doubled in volume.
Sprinkle the surface with corn grits and roll the dough into a big rectangle. Spread the softened butter on half of the dough and cover with another half. Pinch the edges to seal. Cut the dough into stripes 5 to 6 cm wide. Cut each stripes into the middle (not all the way to the edges). Turn the dough inside the couple of times to get a braid. Arrange the braids on a pan lined with parchment paper. Let stand for 15 minutes. Brush with egg wash and bake in the preheated oven to 200C until golden brown.

23 comments:

  1. Kako su mi lijepa ova tvoja peciva. Od svih vrsta kruha koje pravim, jedino još s kukuruznim brašnom nisam ništa pravila.

    ReplyDelete
  2. Baš mi se sviđaju. Jako lepa peciva!

    ReplyDelete
  3. Predivni su, sigurna sam da bi mi se jako dopale. Čuvam i probam, pa javim! :)

    ReplyDelete
  4. kako su samo stručnoo umotane,svaka čast ! znaš,i ja bih bojkotovala pekaru kad bih imala tebe u blizini ;-))))))) pozzz iz HN !

    ReplyDelete
  5. odlična su...pravim uskoro ali, probala bih s kukuruznim brašnom :) imam ga u kući pa da ga potrošim dok se nije uplejsnivio :)

    ReplyDelete
  6. nešto se dešava sa slovima i riječima u komentarima ????????

    ReplyDelete
  7. Jako lijepe izgledom a u okus i ne sumnjam.

    ReplyDelete
  8. Krasno motanje i sigurno jako fine pletenice

    ReplyDelete
  9. Mnogo su lepe, bas mi se svidjaju :)

    ReplyDelete
  10. Toliko su lepe da bi ih sad odmah zamesila! Možda sutra ipak;) Obožavam kukuruzna peciva i hlebove!

    ReplyDelete
  11. bread looks great happy to follow you. also see my space http://prachisvegkitchen.blogspot.in

    ReplyDelete
  12. Super je fora sa zavijanjem, vrlo su dekorativne a volim sto ima i kukuruznog brasna.:))

    ReplyDelete
  13. eeee kako ovo mami... krasno :)

    ReplyDelete
  14. Jutros sam ih mesila, pola mere, ispalo mi je 4 pletenice, prelepe su! Biće i slika, samo da ih prebacim na lt. Sve preporuke od mene!

    ReplyDelete
  15. Malo me strah ovog motanja :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma nista komplikovano. Samo jedan vrh ubaci na unutra par puta i to je sve. Slobodno probaj, ne mozes da pogresis :)

      Delete
  16. Pletenice izgledaju fantastično, a u uskus ne sumnjam!

    ReplyDelete
  17. Irena, ja nikad da se javim sa utiscima. MNOGOOOO DOBRE pletenice. Meni su klinci mjerilo (pa, dobro, ne bas uvijek). Ako se njima svidja i traze jos, onda je to to. A ove pletenice su TO. Nisu uopste komplikovane ni teske za rad. PREPORUCUJEM.
    Milica

    ReplyDelete
  18. Divne, divne su!Jutros sam pravila za doručak, fantazija jedna!Jako su interesantne za pravljenje :-) Ja sam preko maslaca dodala i izmrvljen feta sir, a i sekla sam ih na malo veći razmak, pa su onako velika, lepa peciva ispala :-D Oduševljena...nastavljam da pratim tvoje recepte ;-) Pozdrav!

    ReplyDelete