Monday 5 November 2012

Pekarske kifle / Baker's Rolls

Izraz "bakina kuhinja"  u meni ne budi nikakve emocije.Moje bake nisu bile kuvarice,odnosno,verovatno su kuvale u nekim svojim mlađim danima,ali kada sam ja postala svesna sveta oko sebe umesto njih su već kuvale ćerke ili snaje."Bakina kuhinja" za mene znači tetkina kuhinja.Imala sam 6 tetki i ne zna se koja je bila bolja kuvarica.Ovoga puta sa vama delim recept mamine sestre.Umrla je relativno mlada i njeni recepti su netragom nestali.Mama je sačuvala samo par njih,a jedan od njih je i ovaj recept za pekarske kifle.Najlepše,najmekše,najslađe kifle na svetu...
I iskoristiću ovaj post da vam poželim dobrodošlicu na moj blog u okviru igre FBI Rukavice.Nadam se da vas neću razočarati i da ćete zavoleti moje recepte,jer su svi brižljivo odabrani da bi ušli na ovaj blog.Naravno,za sva pitanja,sugestije,kritike,znate gde možete da me nađete.


Pekarske kifle
Please scroll down for English

Potrebno za testo:

  • 1kg brašna
  • 40gr svežeg kvasca
  • 1/2 l mleka
  • 4 kašike šećera
  • 4 kašičice soli
  • 300ml ulja
  • 2 jaja
  • 1 belance
za premazivanje:

  • 1 žumance
  • par kašika tople vode
Priprema:
Kvasac rastvoriti u malo toplog mleka sa kašičicom šećera i brašna i ostaviti da zapeni.
Posebno pomešati ostatak mleka,šećera,so,ulje,jaja i belance,dodati narasli kvasac i sa brašnom zamesiti testo.Testo je mekano,ali se zbog ulja ne lepi.Pokriti ga i ostaviti da naraste.
Naraslo testo premesiti,podeliti na loptice manje nego teniske lopte i svaku razvući ovalno.Uviti u kiflu i ređati na pleh obložen papirom za pečenje.Ostaviti ih opet da narastu.Premazati žumacetom koje je pomešano sa vodom i peći u zagrejanoj rerni na 200C da porumene.Od ove količine dobićete oko 30 kifli.


Baker's Rolls

Ingredients:

  • 1kr flour
  • 40gr fresh yeast
  • 1/2 l milk
  • 4 tbsp sugar
  • 4 tsp salt
  • 300ml oil
  • 2 eggs
  • 1 egg white
for the glaze:

  • 1 egg yolk
  • a few tablespoons of warm water
Directions:
Dissolve the yeast in a little warm milk with a teaspoon of sugar and flour.Let stand until foamy.
In a separate bowl,mix the rest of the milk,sugar,salt,oil,eggs and egg white,add the yeast mixture and with the flour knead the dough.The dough is soft,but it won't be sticky because of the oil.Cover and let stand until doubled in size.
Knead the dough again and divide it into the balls smaller then the tennis balls.Roll each ball in an oval shape and roll it.Arrange the rolls on a baking pan lined with parchment paper.Leave them to rise again.Glaze them with egg yolk/water mixture and bake in the preheated oven to 200C until golden.Enough for 30 rolls.




25 comments:

  1. Joj divne su ti ove kifle i verujem da je tetkin recept odličan. Iamm neke zapisane sa puterom i margarinom, ali ovaj tvoj se zamalo razlikuje a opet sus svi slični.

    Pa čestitam na FBI i sigurna sam da čemo uživati. Ti imaš dosta predivnih slatkiša, što je odlično za sladokusce, ali ja ih tako retko pravim. Srećom ima i slanih recepata po mojoj meri. Nadam se da ću ovoga puta uspeti istražiti jer sam već 2 kruga preskočila, a tako volim ovu igricu.

    ReplyDelete
  2. Hvala na dobrodošlice. Kifle krasno izgledaju.

    ReplyDelete
  3. prekrasno izgledaju i vec ih mogu zamisliti sa nekim finim ljetnim pekmezom od marelica il breskve!

    ReplyDelete
  4. Ajoooj, prekrasno izgledaju. Veceras odmah pravim. Samo jedno pitanje, koliko dugo drze svjezinu, mislim pretpostavljam da su i iduci dan ukusne i slasne, ali ipak da pitam koliko unaprijed mogu napraviti jer moji vole kiflice.ž
    Hvala
    Blog je odlican

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala,kad se ohlade stavite ih u plastičnu kesu i dobro zatvorite i tako će i sutradan biti OK.

      Delete
  5. mmmmmm,ce bunatate,numai buni pentru un mic dejun!!!

    ReplyDelete
  6. ...divne kiflice, po presjeku se vide koliko su meke i rahle...obožavam peciva...ove radim na sličan način...lijep pozdrav.. ;))

    ReplyDelete
  7. Ajmee kako su ti lijepe Irena..Naprosto predivne!

    ReplyDelete
  8. Nisi nam mogla poželjeti bolju dobrodošlicu! Mislim da će kifle biti poslužene sutra ujutro za doručak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ujutro sam ih napravila. Nikad nisam radila s mekšim tijestom i nikad nisam jela ukusnija peciva.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ode mi komentar,a rekla sam :"Joj,baš ti hvala :)"

      Delete
  9. Tako lijepo izgledaju da mogu samo biti fine :)

    ReplyDelete
  10. Kiflice upravo pecene kako sam i rekla. Malo je reci da su odlicne. Pre prekrasne. Hvala za recept.

    ReplyDelete
  11. Predivno izgledaju i jako su uvjerljive. Hvala na dobrodošlici, sviđa mi se tvoj blog. Pokušat ću i ja sudjelovati u igrici (prvi put). Radim ih večeras.
    Lijep pozdrav,
    Sanja

    ReplyDelete
  12. Irena, treci put ih pravim za 4 dana. Moji su odusevljeni i samo kiflice traze. Nosila sam sebi za dorucak na posao i kolegica kad jevidjela pita gdje si kupila te kifle, a ja joj kazem da sam ja pravila. Ona ostala u cudu. Trazila je recept i pravila ih odmah. Da napomenem, ona je malo polijena po pitanju kuhinje, ali su kiflice ipak bile jace od nje.
    Samo jos da se pozalim, ne budu kao tvoje, okrugle. Moje nekako budu pljosnatije. Fino narastu i super izgledaju i tokom pecenja, medjutim kad ih vadim iz rerne i stavljam na zicu da se hlade, nekako kao da izduvaju i budu pljosnatije. Tvoje mogo ljepse izgledaj.

    ReplyDelete
  13. Kifle su divne!
    Jako sam se obradovala kada sam videla da te istražujemo. Obožavam tvoje recepte i jedva čekam da se bacim na pravljenje spiska:)

    ReplyDelete
  14. ja sam uvijek za kiflice, ove izgledaju divno, a kako vidim prema komentarima da su uistinu divne, ja si ih isto bilježim

    ReplyDelete
  15. Izgledaju bolje nego u pekari! Svaka čast! Sigurno ću ih isprobati. :)

    ReplyDelete
  16. moje pitanje ,nije li secera malo previse

    ReplyDelete
  17. moj odgovor,po meni nije,na ovu količinu brašna :)

    ReplyDelete
  18. Najmekše kifle na svetu. Predivne :)

    ReplyDelete
  19. Napravila sam sinoc kifle da bismo ih imali za dorucak. Medjutim, jedva da je nesto ostalo, slistili smo ih za veceru... Super :-)

    ReplyDelete
  20. Recept predivan...puno hvala

    ReplyDelete