Thursday 20 November 2014

Čatni od cvekle i krekeri sa smokvama i lešnicima / Beetroot Chutney and Fig and Hazelnut Crackers

Ovomesečna domaćica igre Ajme, koliko nas je! je Iva sa bloga Culinary Postcards . Tema koju nam je zadala je cvekla . Tema mi i odgovara i ne odgovara. Odgovara mi jer cveklu volim i kad je u sezoni stalno je koristim, ali ne odgovara mi jer je uvek koristim svežu, izrendanu u salati sa kupusom, šargarepom i prazilukom. Ponekad je pečem ili skuvam, ali to je stvarno retko, jer smatram da cveklu treba jesti svežu i da se njenom termičkom obradom uništava sva njena hranljivost. Ali, Bože moj! Ove igrice mi i služe da napravim ili probam nešto što možda ne bih ovako. 
Prva asocijacija na cveklu mi je nekako bio čatni. Nikada nisam pravila niti probala bilo kakav čatni i nisam ni znala šta da očekujem. Oduševila sam se! Ali iskreno, najiskrenije. Kiselo, slatkasto, sa aromom nane, ma savršeno. Tražeći kako se najčešće koristi čatni naišla sam na najviše ideja sa hamburgerima. Probali smo i to i sviđa nam se. Ali ja sam ipak htela nešto više, neku kombinaciju gde će čatni doći više do izražaja. Prvo sam se setila mog omiljenog plavog sira. Cvekla i plavi sir, pa naravno! Ali šta još? Neko testo? Neeee! Kopajući po mojim papirićima (da, ja još uvek najviše volim da recept zapišem olovkom) naišla sam na ove krekere sa smokvama i lešnikom. To je to! Doduše, ne bi ih nazvala krekerima, jer nisu tvrdi, nego mekani, ali su se savršeno uklopili u ovu kombinaciju. Znate onu scenu iz filma ' The mirror has two faces' kad Barbra Strejsend nabada na viljušku jednu po jednu namirnicu iz tanjira i pravi 'the perfect bite'. E to je za mene bio ovaj mali zalogaj. Slatkasto-slani krekeri, kiselo-slatki čatni i na kraju jak i slan plavi sir. Verujem da je ovo kombinacija koja ne bi mnoge privukla, ali ako ste barem malo hedonista i avanturista u hrani, probajte!
To tome koliko sam se ja raspisala ( a znate da to nije karakteristično za mene), možete zaključiti koliko mi se čatni dopao. 

Čatni od cvekle
Please scroll down for English

Ingredients:

  • 350gr cvekle
  • 1 manji crni luk
  • 2 čena belog luka
  • 1 šaka seckane nane
  • 40gr žutog šećera
  • 1/2 kašičice soli
  • 1/4 kašičice aleve paprike
  • 50ml vinskog sirćeta (sledeći put ću probati sa jabukovim)
  • 1 kašika maslinovog ulja
Priprema:
Cveklu oljuštiti i narendati. Crni i beli luk sitno iseckati. Na ulju propržiti cveklu i crni luk par minuta da malo omekšaju. Dodati beli luk, nanu i šećer i pržiti još 2 minuta. Dodati ostale sastojke, poklopiti i na tihoj vatri kuvati oko 40', često mešajući. Prohladiti, pa sipati u teglu od 370gr. U frižideru čuvati oko nedelju dana.

Krekeri sa smokvama i lešnicima
Please scroll down for English

Ingredients:
  • 80gr omekšalog maslaca
  • 40gr mlevenih lešnika
  • 130gr brašna
  • 40gr seckanih suvih smokvi
  • 1/2 kašičice soli
  • malo rendane limunove kore
Priprema:
Pomešati sve sastojke u činiji i umesiti testo. Prebaciti ga na streč foliju i uviti u oblik kobasice. Ohladiti 30' u frižideru. Zagrejati rernu na 180C. Testo seći na parčiće debljine oko 1cm i ređati na pleh obložen papirom za pečenje. Peći ih oko 15'. Ohladiti pre služenja.

Beetroot Chutney

Ingredients:
  • 350gr beetroot
  • 1 small onion
  • 2 cloves of garlic
  • 1 handful of mint
  • 40gr yellow sugar
  • 1/2 tsp salt
  • 1/4 tsp smoked paprika
  • 50ml vine winegar
  • 1 tbsp olive oil
Directions:
Peel and grate the beetroot. Chopped the onion and garlic. Heat the oil, add the beetroot and onion and fry for a couple of minutes until the vegetables softens a little. Add the garlic, mint and sugar and fry for 2 more minutes. Add the other ingredients, lower the heat, cover and cook for 40' stirring often. Cool and transfer to the jar. Keep in the fridge for up to 7 days.

Fig and Hazelnuts Crackers

Ingredients:
  • 80gr softened butter
  • 40gr ground hazelnuts
  • 130gr flour
  • 40gr chopped dried figs
  • 1/2 tsp salt
  • a little grated lemon zest
Directions:
Mix all the ingredients in the bowl and knead the dough. Transfer to a strech foil and form it into a log. Chill in the fridge for 30'. Preheat the oven to 180C. Cut the dough to 1cm slices and arrange them to a baking pan lined with parchment paper. Bake for 15'. Cool before serving.


2 comments:

  1. Ne mogu prestati gledati u ovaj prekrasan tanjur. A chutney od cikle bih svakako probala

    ReplyDelete
  2. Ovo je odlično, ne znam da li bi prije probala chutney ili same krekere, zvuči i izgleda preodbro !

    ReplyDelete