Thursday 7 June 2012

"Znam da nije" Esterhazi torta / "I know it's not" Esterhazy Cake

Ali moja mama je dobila recept pod tim nazivom pre jedno 20-tak godina i u mojoj porodici ova torta se zove Esterhazi torta.Kod Jelene ćete naći pravu Esterhazi.Kada sam ja počela da se malo intezivnije interesujem za kuvanje,shvatila sam da smo godinama ovu tortu pogrešno zvali.Ako bih joj sada promenila ime u npr. grilijaš tortu,ne bih znala o kojoj torti je reč dok ne bih pročitala recept.Zato joj i zadržavam ovo ime,ali se odmah i ograđujem.Znači,ovo nije Esterhazi torta.U odnosu na original razlikuje je dodatak grilijaša,a nema belu glazuru karakterističnu za original.U mojoj porodici je jedna od omiljenih,a i jeste odlična...


"Znam da nije" Esterhazi torta
Please scroll down for English


Potrebno za kore:
  • 12 belanaca
  • 200gr šećera
  • 280gr pečenog,oljuštenog,mlevenog lešnika
  • 2 kašike gustina
za grilijaš:
  • 200gr šećera
  • 150gr seckanih oraha
za fil:
  • 12 žumanaca
  • 160gr šećera
  • 250gr maslaca
  • 250gr šećera u prahu
Priprema:
Zagrejati rernu na 200C.
Za kore,umutiti penasto belanca,pa dodati šećer i umutiti u čvrst sneg.Posebno pomešati lešnik i gustin,pa dodati u belanca i lagano sjediniti.Od papira za pečenje iseći 6 kruga prečnika 24cm,pa podeliti masu i peći svaki koru 5-6',tek da blago porumene.Ohladiti.
Za grilijaš,istopiti šećer da dobije boju karamela,dodati orahe i sve prebaciti na papir za pečenje.Kad se ohladi,samleti u multipraktiku ili avanu.
Za fil,penasto umutiti žumanca.U šerpici pomešati šećer i 100ml vode.Zagrevati na srednjoj temperaturi uz stalno mešanje da se šećer otopi.Kada masa proključa,pojačati temperaturu i ostaviti da ključa bez mešanja još jedno 5'.Uz neprestano mućenje dodati šećerni sirup u žumanca.Masu mutiti dok se ne ohladi i zgusne.Posebno umutiti maslac i šećer.U umućeni maslac dodavati kašiku po kašiku žumanaca stalno muteći.
Zatim filovati tortu: kora-fil-grilijaš-kora-fil....Celu tortu premazati filom i ohladiti.

"I know it's not" Esterhazy Cake

Ingredients for the cake layers:
  • 12 egg whites
  • 200gr sugar
  • 280gr roasted,peeled and ground hazelnuts
  • 2 tbsp cornstarch
for the praline:
  • 200gr sugar
  • 150gr chopped walnuts
for the filling:
  • 12 egg yolks
  • 160gr sugar
  • 250gr butter
  • 250gr powdered sugar
Directions:
Preheat the oven to 200C.
For the cake layers,with the electric mixer whisk the egg whites until fluffy,then add the sugar and mix until stiff peaks form.In a separately bowl,combine hazelnuts and cornstarch.Add this mixture to the whipped whites and gently fold in.Cut 6 circles diameter 24cm from the parchment paper.Spread the mixture into this circles and bake each layer for 5-6' until slightly golden brown.Cool completely.
For the praline,melt the sugar until it gets the color of the caramel,then add the walnuts,stir and transfer to the parchment paper.When cooled,ground in the food processor or in the mortal.
For the filling,using electric mixer whisk the egg yolks until fluffy and pale.In a small saucepan,combine sugar and 100ml of water.Put it on the middle high heat and stir until sugar is melted.When the mixture boils,increase the fire and let it boils for 5-6' without stirring.Whisking all the time,add the sugar syrup to the egg yolks.Continue to whisk until the mixture is cooled and thickens.In a separately bowl,whisk the butter and powdered sugar.In this mixture slowly add egg yolks,one tablespoon at the time.
Place one cake layer on the serving plate,spread some filling on it,sprinkle with the ground praline,then repeat layer-filling-praline...Frost the cake with the filling.




21 comments:

  1. Ja nisam ljubitelj bele glazure na originalu, tako da se meni ovo neuporedivo više sviđa :)

    ReplyDelete
  2. Ideš, koliko slojeva :)
    Prekrasno izgleda, a i slike su super.

    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. To je stvarno specialna torta, lepe fotografije. Bravo!

    ReplyDelete
  4. Ovakve torte su mi omiljene, s lješnjacima i finom kremom. Tradicionalni okusi koje jako volim. Lijepo izgleda :)

    ReplyDelete
  5. Torta je fantazija. Meni je Irena dala recept pre par godina, i od tad sam je pravila nebrojeno puta. Predivna je, meni cak i lepsa od prave esterhazice. Krema je kao pena, a grilijas joj daje bozanstven uskus. Drago mi je da si i ovde stavila recept.
    Ovo bi svako morao da napravi i proba makar jednom u zivotu. Ima posla oko nje, ali je vredna svakog sekunda :)

    ReplyDelete
  6. Joj Irena,pa gde me nadje?:))))Jednom lepa,ukusna,savrsena,ma bozanstvena!!!A slike,prave profi,svaka ti cast.Inace,evo mene kod tebe,ostavi PARCE!!!:)))

    ReplyDelete
  7. Ja toliko volim lješnjake,ova torta mi izgleda odlično!

    ReplyDelete
  8. Torta je predivna, mirise na lesnike, puter, sve sto jedna prava tortica treba da ima... recept je sacuvan za isprobavanje, a da znas da si ti "krivac" zbog tih prekrasnih fotki.;))) kiss

    ReplyDelete
  9. I ovo je odlicna torta. Super si je napravila!!Bravo!!!

    ReplyDelete
  10. Ma daj, nije moja original i to je kopij, ali doduše kad sam je probala u Beču bila je blago očajna i ova tvoja je deset koplja iznad originala. Sad si me zaintrigirala sa ove 2 kašičice gustina za kore. Probaću a i postupak za klasičan fil sa jajima prvi put vidim. Ja kuvam jaja na pari ali ovako dodavanje špinovanog šećera em što skuva jaja (za one koji strahuju od samonelica) em što sigurno da konzistenciju koja vidim da je prelepa na slici. Nemoj menjati recept jer je recept porodičan a takvi su najbolji i čuvaj ga za pokolenja.

    ReplyDelete
  11. heheeh uvijek mi je bilo zanimljivo to s imenima, znaš kako se kod nas zove ova torta? Egipatska torta :) Pa ti reci :)
    Kako god se zvala, savršeno ti je ispala, ja ju obožavam, svojevremeno sam ju radila i zaista je prava, ukusna, jaka torta

    ReplyDelete
  12. Slike su ti predivne, a torta izgleda fenomenalno:)

    ReplyDelete
  13. Uh što dobro izgleda ! Mislim da mi kod ove torte naziv uopće ne bi bio važan, fenomenalna je !!

    ReplyDelete
  14. Divna je,kao sto rece Tamara,ja sam je radila pod nazivom"Egipatska" ali tvoja izvedba je fenomenalna,em dobar recept,em vrhunska prezentacija !!!!!!

    ReplyDelete
  15. Vau! FENOMENALNA JE!!!! Ni ja ne volim belu glazuru i ova torta je sjajna! Toliko korica, lesnici, grilijaz... Bravo Irena! :)

    ReplyDelete
  16. Iako nisam ljubitelj ovakvih torti, izgleda prekrasno i fotke su divne

    ReplyDelete
  17. Torta jako lijepo i fino izgleda :)

    ReplyDelete
  18. Znam da nije, ali liči. Vrlo je lepa i ne treba je menjati. Pa koliko samo postoji verzija Saher torte? I svaka je bolja od originala :-)

    ReplyDelete
  19. volim ovakve bogate orašaste torte

    ReplyDelete
  20. Predivna torta, svi sastojci odlicni.
    Kremom sam odusevljena, prvi put za takav nacin pripreme.
    Ubuduce ova torta bice torta nad tortama!
    Hvala za recept!

    ReplyDelete
  21. Ovo je zapravo prava grilijaž torta. Vrhunska torta, po meni najbolja. Ja je pravim na sličan način, s tim što u korice stavljam samo orahe, a grilijaž pravim sa orasima.

    ReplyDelete