Monday 16 March 2015

Zapečen spanać sa jajima / Baked Spinach with Eggs

Jel se sećate kako smo k'o klinci gluvarili ispred zgrade, pa kako se približava vreme ručka, mi onako izgladneli i iscrpljeni, krenemo priču čija mama šta sprema za ručak?

- Moja sprema spanać , kažem ja.
- Čorbu od spanaća?, neko od dece.
- Ma ne,spanać, opet ja.
- Pire od spanaća?
- Ma ne ,bre, pečen spanać onako u rerni, a odozgo jaja, znaš?
- Ne?! Šta ti je to?

Ovako spremljen spanać je moje omiljeno jelo iz detinjstva, mama ga sprema od kad znam za sebe. Uvek sam se radovala kad je vidim subotom kako se vraća sa pijace i u jednoj kesi nosi punooo spanaća. Znala sam šta tog dana imamo za ručak. Zato sam i mislila da je to uobičajeno jelo za ove prostore, nešto kao čorbast pasulj ili musaka od krompira. Rastući shvatila sam da više ljudi ne zna nego što zna za ovo jelo. E pa za one koji ne znaju ili za one koji su možda zaboravili sledi spanać na najbolji mogući način. 


Zapečen spanać sa jajima
Please scroll down for English

Sastojci za 4 osobe:

  • 1kg svežeg spanaća
  • 1 kašičica soli
  • 1 manji crni luk
  • 1 kašičica mlevene crvene paprike
  • 1 čen belog luka
  • 100ml vrućeg mleka
  • 100ml vruće vode
  • biber
  • 4 jaja
Priprema:
Zagrejte rernu na 200C.
U vanglu staviti spanać, pa ga krupno iseći. Posoliti ga i rukom izgnječiti da malo omekša.
Ispržiti sitno seckan crni luk na malo ulja da skroz omekša. Dodati mu mlevenu papriku i spanać, pa propžiti kratko da spanać malo svene. Dodati sitno seckan beli luk i biber (ne soliti), naliti vodu i mleko i prebaciti pleh u rernu na pola sata. Pet minuta pre kraja, izvaditi pleh iz rerne, gore pažljivo slomiti jaja i vratiti u rernu (možete je i isključiti) da se jaja ispeku. Služiti odmah.

* Mama i ja obično ovo spremamo u plehu prečnika 23cm. U njemu i ispržimo luk i sve ostalo i samo ga ubacimo u rernu. Ovoga puta sam zbog slikanja, pre pečenja sve iz pleha prebacila u ovu vatrostalnu posudu.

Baked Spinach with Eggs

Ingredients for 4 servings:
  • 1kg fresh spinach
  • 1 tsp salt
  • 1 small onion
  • 1 tsp paprika
  • 1 clove of garlic
  • 100ml hot milk
  • 100ml hot water
  • ground pepper
  • 4 eggs
Directions:
Preheat the oven to 200C.
Put the spinach in a large bowl and coarsely chopped it. Add the salt and knead it with your hands to softened a little.
Heat a little oil in a pan, add the finely chopped onion and fry until it's soft.  Add the paprika and spinach and saute for a couple of minutes to wilt the spinach. Add the finely chopped garlic and pepper, pour in the water and milk and transfer to the oven for 30'. Five minutes before the end, take the pan from the oven, carefully break the eggs on top and put bake in the oven, until the eggs are cooked. Serve immediately.


4 comments:

  1. Moja je mama vrlo slično radila samo u tiganju, na izdinstani spanać stavi jaje ili dva i poklopi da se jaje zapeče. Nekad smo to jeli sa dodatkom kiselog mleka, nekad samo tako. Lep ti je uvod u recept. Prijatno vam bilo:)))

    ReplyDelete
  2. I kod nas se špinat slično spremao, samo što ga ja nisam voljela, a ni moji, pa ga mama nije radila. Kasnije, kako ga nisu voljela ni moja djeca, nisam ga opet radila. Ja bih ovo radije pojela kao pečeno jaje i salatu od špinata. :))

    ReplyDelete
  3. Jednostavno, a ukusno. NIsam nikad ovo probala. Zamisljam ga uz neku fetu i lepu salatu.. Mmm

    ReplyDelete
  4. Ovo sam obozavala da jedem kao dijete, a i sad vrlo cesto pravim svojoj djeci. Kao sto je i Zorica rekla, mama i ja pravimo u tavi.
    Super je.
    Milica

    ReplyDelete